Richtlijnen activiteitenplan Weerbaar Wendbaar

In het activiteitenplan beschrijft u de plannen van uw organisatie. In het plan gaat u in op de criteria uit de subsidieregeling. Neem een aparte paragraaf op over de toepassing van de codes. Besteed aandacht aan onderstaande onderwerpen.

Vormvereisten

  • Lengte: het activiteitenplan mag maximaal 3.000 woorden bevatten exclusief bijlagen 
  • Genummerde pagina’s
  • Format: A4
  • Uploaden als PDF-bestand
  • Als bijlagen worden alleen toegestaan: begroting, jaarverslag, jaarrekening en balans

1. Visie en ambitie

  • Omschrijf de missie, visie en doel van uw organisatie
  • Omschrijf de ambities van uw organisatie

2. Culturele activiteiten

Welke activiteiten bent u van plan uit te voeren en hoe gaat u die bereiken? Begin met de opzet en de organisatie van het project. Besteed vanuit het eigen profiel aandacht aan (een of meerdere van) onderstaande criteria. Sluit af met een reflectie op de culturele codes.

De commissie zal de criteria toetsen aan de achtergrond en het profiel dat een organisatie heeft. Dat betekent dat bij sommige organisaties het ene criterium zwaarder kan wegen dan het andere criterium. Bij de beoordeling scoren de aanvragen het hoogst die een kwalitatief goede invulling aan de criteria geven. 

  • Artistieke kwaliteit 

Geef een korte omschrijving van de inhoud, vorm en het artistieke plan. Kernbegrippen bij de beoordeling zijn vakmanschap, zeggingskracht en oorspronkelijkheid. Vakmanschap gaat over de vaardigheden van de makers, zeggingskracht gaat over de impact van de activiteiten op het publiek en oorspronkelijkheid gaat over het herkenbare (artistieke) karakter van de organisatie.

  • Duurzame innovatie op het gebied van product en/of presentatie

Geef aan hoe uw activiteiten gericht zijn op innovaties in organisatie, programmering, producten, publieksbenadering of faciliteiten en in hoeverre ze een duurzaam karakter hebben. Een belangrijke opgave voor de sector is innovatie in publieksbereik en –aanbod en daarmee het aanboren van andere, nieuwe afzetmarkten en –kanalen. Beschrijf de vernieuwende ideeën en concepten van uw product en/of presentatie. En beschrijf de impact die dit heeft op de weerbaarheid en wendbaarheid van de culturele sector.

  • Ondernemerschap

Geef aan hoe u het activiteitenplan gaat uitvoeren vanuit financieel en organisatorisch perspectief. Verwijs naar de Code Diversiteit & Inclusie, Fair Practice Code en Governance Code Cultuur. Geef in ieder geval inzicht in onderstaande gegevens:

  • Realistische begroting inclusief dekkingsplan
  • Strategie op het gebied van marketing en publiekswerving
     
  • Publieksbereik

Geef aan welke publieksdoelgroep(en) uw organisatie bereikt en de wijze waarop dit gebeurt. Beschrijf de wijze waarop uw organisatie een nieuw en meer divers publiek wil gaan bereiken. Indien van toepassing beschrijft u het online bereik van en interactie met het publiek.

3. Culturele codes

U kent en werkt met de drie culturele codes: Code Diversiteit & Inclusie, Fair Practice Code, Governance Code Cultuur. U verklaart dat u de codes onderschrijft en u maakt inzichtelijk hoe de codes in de praktijk worden toegepast. 

Bij een subsidieaanvraag tot 20.000 euro:

  • Uw organisatie onderschrijft de drie codes en u legt uit hoe de codes worden toepast in beleid, begroting en/of dagelijks handelen;
  • U legt uit waar dit nog niet lukt, als dat het geval is; 
  • U geeft een toelichting op wat de ambities zijn op het gebied van de codes. 

Subsidies vanaf 20.000 euro:

  • Uw organisatie onderschrijft de drie codes en u legt uit hoe de codes worden toepast in beleid, begroting en/of dagelijks handelen;
  • U legt uit waar dit nog niet lukt, als dat het geval is; 
  • U geeft een toelichting op wat de ambities zijn op het gebied van de codes;
  • Na afloop van de subsidieperiode geeft u een reflectie op de codes in de verantwoording.